Laddar

Trelleborgsföretaget siktar globalt: ”Ska revolutionera plånboksmarknaden”

Från Trelleborg till världen – nystartade företaget Superiority Wallets har siktet högt ställt.

delningar

Jonathan Hansen, född och uppvuxen i Trelleborg, är grundare för det nystartade plånboksmärket Superiority Wallets som startade för bara två veckor sedan, efter en lång tids planering.

– Allt är bestämt och vi satsar på en gedigen marknadsföring. Det är kul att det går så bra och att vi redan kan ställa ut på mässan, säger Jonathan som just nu befinner sig på Copenhagen International Fashion Fair.

Här ställer Superiority ut sina kortplånböcker som Jonathan beskriver som revolutionerande med en slim design gjord i aluminium. Dels har de funktionen att skydda bankkort mot skimming och dels beskrivs plånböckerna som unika i sin design.

Det mest speciella är att vi har tagit efter mobilskalsbranschen och valt att helt revolutionera plånboksmarknaden med moderna tryck och klassiska färger som ständigt utvecklas, säger Jonathan och fortsätter:

– Vi vill vara med i modevärlden och jag har inte sett någon annan i världen som gör med plånböcker på samma sätt som man gör med mobilskal.

Plånböckerna tillverkas i utomstående fabriker och beställs hem till Trelleborg, där Superiority jobbar med design och produkttester. Just nu sköter de verksamheten i en lokal vid Ryttarevägen men flyttar snart upp till området vid McDonalds där både lager och lokal ska ligga.

Försäljningen sker via företagets webbshop men förhoppningen är att leta sig in även hos fysiska butiker.

– Målet just nu är att expandera så mycket som möjligt och att nå ut till återförsäljare, samtidigt som vi driver vår webbshop. Ett lite mer långsiktigt mål är att komma ur och presentera varumärket på internationell och till och med på global nivå, säger Jonathan.

I framtiden hoppas vi också att vi kan få in våra produkter hos lokala butiker i Trelleborg. Vi vill vara starka på hemmaplan och bygga ett starkt varumärke, fortsätter han.

Under mässan, som är en del av modeveckan i Köpenhamn, kommer Trelleborgsföretaget sikta på att visa upp produkten och knyta band med internationella aktörer.